[Company Logo Image]

Do gory Strona glowna

Produkt 4

 

[Under Construction]

Do gory ]

 

    

Naszym nowym produktem jest system schładznia intercoolera poprzez natrysk CO2.

ZASADA DZIAŁANIA

Zasada działania jest dość prosta na intercooler (chłodnicę powietrza ) natryskujemy CO2 w skutek zmiany cisnienia i stanu skupienia CO2 absorbuje ciepło z otoczenia w naszym przypadku jest to schlodzenie intercoolera

PO CO?

To jest najczęściej zadawane pytanie po co takie rzeczy robić i dlaczego CO2 a nie na przykład wodę (jak to ma miejsce w niektórych subaru). Otóż odpowiedź jest dość prosta
1.Otóż po to aby nasz seryjny intercooler dawał zdecydowanie zimniejsze powietrze każdy z nas wie z fizyki że zimne gazy są bardziej gęste czyli im zimniejsze powietrze tym wiecej tlenu znjadzie się w 1m3 powietrza a im wiecej tlenu tym więcej możemy spalić paliwa a co za tym idzie tym większą moc możemy uzyskać. Oczywiście znajda się tacy którzy powiedzą no to zamontujmy większy intercooler tak oczywiście ze jest to rozwiązanie zdecydowanie bardziej długodystansowe ale ma ono też swoje złe strony mianowicie 
a) niezawsze jeździmy na max doładowaniu tak więc większy intercooler może sie okazać przerostem formy nad treścią
b) większy intercooler pociąga za sobą większe opory przepływu co również ogranicza częściowo moc 
c) możemy nie móc zamontować większego intercoolera z prozaicznego powodu po prostu nie mamy miejsca
2.Dlaczego co2? Ano dlatego że CO2 jako gaz występuje w sprzedaży w formie cieczy (tak w butli z CO2 znajduje się w większości ciecz) oraz dlatego ze gaz ten zmieniając stan skupienia ochładza się do temp rzędu -80C co daje nam bardzo duży potencjał który można wykorzystać do schładzania naszego intercoolera. Jest jeszcze jedna sprawa która przemawia na rzecz CO2 otóż jest to jego cena ktora jest w naszym kraju dość niska do tego CO2 jest powszechnie dostępny i praktycznie w kazdym mieście i miasteczku jest firma ktora ma w swojej ofercie taki gaz.

CZY TO JEST BEZPIECZNE?

Tak użytkowanie takiego systemu jest całkowicie bezpieczne dla silnika gdyż do silnika nie dodajemy żadnych dodatków które mogły by go uszkodzić (nie modyfikujemy mieszanki jak w przypadku N2O które notabene tez jest bezpieczne tylko wystarczy odpowiednia dawka rozsądku w doborze mieszanki oraz przyrostów mocy) jedynie zmieniamy warunki pracy co powinno zostać wychwycone przez komputer (a dokładnie przez przepływomierz w którym najczęściej znajduje się czujnik temp powietrza) i skorygowane poprzez dodatkowa dawkę paliwa (oczywiście można się pokusić o przygotowanie specjalnej mapy paliwowej przystosowanej do warunków panujących podczas pracy z takim systemem co powinno jeszcze zwiększyć jego możliwości)

Zalety

  • Prostota instalacji 
  • Niska cena
  • Brak modyfikacji w silniku (można je dokonać ale nie są konieczne)
  • Proste przenoszenie pomiędzy samochodami

 

Cennik

Opis Ilosc Cena
Instalacja 1 980zl
 

Wyslij e- mail do koster@koster.internetdsl.pl z pytaniami lub komentarzami dotyczacymi strony .
Ostatnio zmodyfikowana: 15 kwietnia, 2005