Naszym nowym produktem jest system schładznia intercoolera poprzez natrysk
CO2.
ZASADA DZIAŁANIA
Zasada działania jest dość prosta na intercooler (chłodnicę powietrza )
natryskujemy CO2 w skutek zmiany cisnienia i stanu skupienia CO2 absorbuje ciepło
z otoczenia w naszym przypadku jest to schlodzenie intercoolera
PO CO?
To jest najczęściej zadawane pytanie po co takie rzeczy robić i dlaczego
CO2 a nie na przykład wodę (jak to ma miejsce w niektórych subaru). Otóż
odpowiedź jest dość prosta
1.Otóż po to aby nasz seryjny intercooler dawał zdecydowanie zimniejsze
powietrze każdy z nas wie z fizyki że zimne gazy są bardziej gęste czyli im
zimniejsze powietrze tym wiecej tlenu znjadzie się w 1m3 powietrza a im wiecej
tlenu tym więcej możemy spalić paliwa a co za tym idzie tym większą moc możemy
uzyskać. Oczywiście znajda się tacy którzy powiedzą no to zamontujmy większy
intercooler tak oczywiście ze jest to rozwiązanie zdecydowanie bardziej długodystansowe
ale ma ono też swoje złe strony mianowicie
a) niezawsze jeździmy na max doładowaniu tak więc większy intercooler może
sie okazać przerostem formy nad treścią
b) większy intercooler pociąga za sobą większe opory przepływu co również
ogranicza częściowo moc
c) możemy nie móc zamontować większego intercoolera z prozaicznego powodu po
prostu nie mamy miejsca
2.Dlaczego co2? Ano dlatego że CO2 jako gaz występuje w sprzedaży w formie
cieczy (tak w butli z CO2 znajduje się w większości ciecz) oraz dlatego ze
gaz ten zmieniając stan skupienia ochładza się do temp rzędu -80C co daje
nam bardzo duży potencjał który można wykorzystać do schładzania naszego
intercoolera. Jest jeszcze jedna sprawa która przemawia na rzecz CO2 otóż
jest to jego cena ktora jest w naszym kraju dość niska do tego CO2 jest
powszechnie dostępny i praktycznie w kazdym mieście i miasteczku jest firma
ktora ma w swojej ofercie taki gaz.
CZY TO JEST BEZPIECZNE?
Tak użytkowanie takiego systemu jest całkowicie bezpieczne dla silnika gdyż
do silnika nie dodajemy żadnych dodatków które mogły by go uszkodzić (nie
modyfikujemy mieszanki jak w przypadku N2O które notabene tez jest bezpieczne
tylko wystarczy odpowiednia dawka rozsądku w doborze mieszanki oraz przyrostów
mocy) jedynie zmieniamy warunki pracy co powinno zostać wychwycone przez
komputer (a dokładnie przez przepływomierz w którym najczęściej znajduje się
czujnik temp powietrza) i skorygowane poprzez dodatkowa dawkę paliwa (oczywiście
można się pokusić o przygotowanie specjalnej mapy paliwowej przystosowanej do
warunków panujących podczas pracy z takim systemem co powinno jeszcze zwiększyć
jego możliwości)
Zalety
- Prostota instalacji
- Niska cena
- Brak modyfikacji w silniku (można je dokonać ale nie są konieczne)
- Proste przenoszenie pomiędzy samochodami
Cennik
Opis |
Ilosc |
Cena |
Instalacja |
1 |
980zl |
|